ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم ویدئو | علوی مقدم: ساماندهی ورزش مشهد، مطالبه مردمی و اقدام بزرگ شورای ششم بود
سرخط خبرها

بیانیه ارتش مصر درباره ارسال کمک هوایی به غزه

  • کد خبر: ۲۱۵۴۲۴
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
بیانیه ارتش مصر درباره ارسال کمک هوایی به غزه
ارتش مصر در بیانیه‌ای از ارسال کمک هوایی برای ساکنان غزه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، نیرو‌های مسلح مصر از تداوم پل هوایی انتقال کمک به ساکنان غزه در راستای اجرای دستورات عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور خبر داد.

در بیانیه نیرو‌های مسلح آمده است: نیروی هوایی کمک‌های غذایی به شمال غزه از راه هوا ارسال کرده است و این با همکاری نیروی هوایی امارات رخ داده است.

در این بیانیه هدف از این کمک‌ها کاستن از بحران انسانی شدید و اوضاع نابسامان غزه عنوان شده است.

طی روز‌های اخیر موضوع ارسال کمک‌های هوایی به نوار غزه و به ویژه منطقه محاصره شده شمال غزه داغ شده و برخی از کشور‌ها از جمله اردن و آمریکا که روابط حسنه‌ای با رژیم صهیونیستی دارند، در ارائه این کمک‌ها به مردم غزه پیش‌قدم شده‌اند.

در کمک‌هایی که طی روز‌های اخیر صورت گرفت، برخی از محموله‌های امدادی به دریا ریخته شد و برخی دیگر نیز در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه به زمین فرود آمد، اما در نهایت بخشی از آن‌ها به دست مردم غزه رسید.

اسماعیل الثوابته مدیر کل دفتر رسانه‌ای غزه در این رابطه می‌گوید که دستیابی به این کمک‌های هوایی بسیار خطرناک است و گاه ممکن است برخی افراد جان خود را برای رسیدن به این کمک‌ها از دست بدهند. برخی از این محموله‌ها در دریا فرود می‌آید و برخی دیگر در نزدیکی دیوار امنیتی قرار گرفته و برخی نیز در سرزمین‌های اشغالی فرود آمده است. وی کمک‌های زمینی را بهترین راه برای ارائه کمک به غزه دانست.

خلیل شاهین مدیر برنامه مرکز فلسطینی مطالعات سیاسی و استراتژیک معتقد است که رژیم صهیونیستی از طریق اجازه به انجام این پرواز‌ها برای ارسال کمک‌های هوایی چند هدف را دنبال می‌کند. اول اینکه ارسال کمک‌های هوایی و هلی‌برن محموله‌های اندک غذایی برای مردم غزه فشار‌ها بر کابینه نتانیاهو برای باز کردن گذرگاه‌ها یا وارد شدن کمک‌های انسانی به غزه را کاهش می‌دهد.

دوم اینکه کمک‌های هوایی نمی‌تواند فشار گسترده ناشی از سیاست گرسنه نگه داشتن مردم غزه را از بین ببرد، به عنوان مثال آمریکا با همراهی اردن تنها ۳۵ هزار وعده غذایی را به مردم غزه رسانده است. این در حالی که است بیش از ۶۷۰ هزار شهروند در شمال غزه به هیچ کمک انسانی دسترسی ندارند.

سوم اینکه ارائه این کمک‌ها فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی برای تأمین دیگر مایحتاج اساسی مردم غزه از جمله تأمین سوخت برای راه‌اندازی بیمارستان‌ها و تأمین ملزومات پزشکی و بهداشتی را کاهش می‌دهد. چهارم اینکه هلی برن کمک‌های انسانی به غزه می‌تواند به عنوان توجیهی برای رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه لاهه به شمار رود و تل‌آویو ادعا کند که اقدامات موقت را که دادگاه در خصوص آن حکم داده است، به اجرا درآورده است.

پنجم اینکه ادامه این کمک‌ها ممکن است در راستای مقدمه‌سازی رژیم صهیونیستی برای جداسازی شمال غزه از جنوب این منطقه و انجام عملیات زمینی گسترده در رفح باشد و به این ترتیب گذرگاه رفح کاملاً از کار بیفتد که این موضوع بحران انسانی در غزه را با پیچیدگی‌های جدیدی مواجه خواهد کرد و ارتباط منطقه جنگ زده غزه را به کلی از تمام دنیا قطع می‌کند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->